Satranç: Dahilerin Oyunu
Okulumuz, Türkiye Satranç Federasyonu Bitlis İl Temsilciliği, Gençlik Spor Müdürlüğü İşbirliğiyle 19-20 Nisan 2025 Tarihinde İlçemiz Gençlik Spor İlçe Kapalı Spor Salonu'nda, İlkokullar arası satranç sporunu sevdirmek amacıyla " MEVLANA İLKOKULU 23 NİSAN SATRANÇ TURNUVASI" Düzenlenecektir. Turnuvaya Lisanslı Öğrenciler Başvurabilecektir. Lisans için istenen belgeler ( Veli İzin Belgesi, Veli Sağlık Beyanı, 2 Vesikalık Fotoğraf, Kimlik Fotokopisi ) okullarca hazırlanıp müdürlüğümüze teslim edilecektir. Lisans işlemleri tamamlandıktan sonra https://bitlis.tsf.org.tr/turnuva-kayit-form?layout=girisform&tid=163 adresinden kayıtlar yapılabilecektir.
|
1.1. Bitlis GHSİM & Bitlis Satranç İl Temsilciliği tarafından, Bitlis ili, Güroymak ilçesinde, 19-20 Nisan.2025 tarihleri arasında, Güroymak Öğretmenevi’nde, Bireysel İsviçre sistem ile, 35 dakika 30 saniye eklemeli zaman temposu kullanılarak Güroymak 23 Nisan Satranç Turnuvası düzenlenecektir. Turnuvaya başvurular 17.04.2025 Saat 17:00’den önce tamamlanmalıdır.
Turnuvada, yürürlükte bulunan TSF satranç yarışmaları talimatları, prosedürleri, uygulama yönergeleri; yarışma yönergeleri hazırlama ve uygulama prosedürü ile FIDE Satranç Kuralları geçerlidir.
2.1. Turnuvaya, Gençlik ve Spor İl/İlçe Müdürlükleri tarafından düzenlenen TSF Lisansına sahip, 2024-2025 yılı vizesi yapılmış 2018-2015 yılları ve arasında doğan ve Güroymak İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı Okullarda öğrenim gören sporcular katılabilir.
2.2. Turnuva tek kategoride düzenlenecektir.
2.3. Başvurular bitlis.tsf.org.tr adresinde yer alan çevrimiçi turnuva kayıt sayfası üzerinden yapılacaktır.
2.4. Türkiye Satranç Federasyonu Yarışma Yönergeleri Hazırlama ve Uygulama Prosedürü içeriği, yönerge kriterleri, genel hükümleri, eşitlik bozma ve sıralama yöntemleri, özel durumlar ve ekleri geçerlidir. (Prosedüre erişmek için tıklayınız).
3.3. Turnuva sonuçları UKD hesaplamalarında kullanılacaktır.
5.1. Yarışma Direktörü: Muhammed BULUT
Telefon Numarası: +90 506 899 42 19
E-posta: muhammed.bulut@tsf.org.tr
Kategori Adı |
Kategori Kriteri |
10 Yaş ve Altı Kategorisi |
2018-2015 Yılları ve Arasında Doğan Sporcular |
7.1. Temel Ödüller
Kupa,
7.2. Diğer Ödüller
Ayni Ödüller:
Final Sıra |
Ödül |
1. |
Çeyrek altın |
2. |
Tablet |
3. |
Bisiklet |
TARİH |
SAAT |
PROGRAM |
19 Nisan 2025 Cumartesi |
08.30-09.30 |
Kayıt Kontrol Başlangıç-Bitiş |
09.30 |
Teknik Toplantı |
|
09.50 |
1. Tur Eşleştirmesinin İlanı |
|
10.00 |
1. Tur |
|
13.00 |
2. Tur |
|
16.00 |
3. Tur |
|
20 Nisan 2025 Pazar |
10.00 |
4. Tur |
13.00 |
5. Tur |
|
16.00 |
6. Tur |
|
Son Turun Bitiminden Sonra |
Ödül Töreni |
Satranç Nasıl Oynanır? Faydaları Nelerdir?
Satranç oyunu nedir, nasıl oynanır ve çocuklara ne gibi faydaları vardır? Satranç çocukların stratejik düşünme, planlama, değerlendirme, imgeleme, odaklanma, analiz, öngörü ve kuramsal düşünme gibi becerilerinin gelişmesine yardımcı olur
Satranç, iki kişi arasında kare şeklinde bir tahta üzerinde oynanan köklü bir strateji oyunu. MS 6.yüzyılda Hindistan’da ortaya çıktığı bilinen satranç oyunu ilerleyen yıllarda Asya’ya Ortadoğu’ya ve Avrupa’ya da yayılmış.
Satranç oyununun kuralları ve diziliş şekilleri geçmiş yüzyıllarda değişiklik göstermişse de 19. Yüzyıl itibariyle bugünkü şeklini almış. Strateji oyunlarını takip edenlerin en sevdiği oyunlar arasında yer alan satranç bugün 7’den 70’e her yaş grubunu severek oynadığı bir oyun haline geldi.
Satrancın Çocuk Gelişimine Etkileri
Satranç çocukların yeteneklerini farkına varmalarına, becerilerini geliştirmelerine ve zekalarını daha etkili bir şekilde kullanmalarına katkıda bulunur. Bunların yanı sıra satranç çocukların planlama, seçenekleri değerlendirme, imgeleme, odaklanma, analiz, öngörü ve kuramsal düşünme gibi becerilerinin gelişmesine de yardımcı olur.
Satranç Planlamayı Öğretir
Çocuklar satranç ile uzun vadeli hedeflere odaklanmayı ve hedeflerine ulaşmak için adım adım ilerlemeyi, farklı gelişmeler karşısında planlarını tekrar gözden geçirerek gerekli değişiklikleri yapmayı öğrenirler.
Satranç ile çocuklar gördükleri ilk seçeneği tercih etmek yerine; alternatifleri düşünmeyi ve farklı durumlar için her bir alternatifin avantaj ve dezavantajlarını değerlendirmeyi öğrenirler.
İmgeleme (Canlandırma) Becerisi Gelişir
Çocuklar, bir seri olay olmadan önce olayları ve durumları zihinlerinde canlandırmayı öğrenirler. İmgeleme becerisi, önce taşlara dokunmadan birkaç hamleyi zihinlerinde canlandırmalarıyla gelişir.
Odaklanma (Dikkat Toplama)
Satranç, dikkatle gözlemlemeyi ve konsantre olmayı öğretir.
Analitik Düşünebilme Becerisi Gelişir
Satranç çocuklara, tek tek ya da ardışık birçok olayı değerlendirmeyi öğretir. Örneğin bir taşı hareket ettirmeden önce karşı tarafın olası hamlelerini analiz ederek bir hamle yapmayı destekler. Çocuklar, satranç ile bir hareketi yapmadan önce düşünmeyi ve sabırlı olmayı öğrenirler.
Bütüncül Yaklaşımı Sağlar
Satranç, çocuklara, periyodik olarak detayları bırakarak olaraklara bütüncül yaklaşabilmeyi öğretir. Aynı zamanda çocukların her hangi bir durumda, model oluşturabilme ve bu modeli farklı ama ilişkili durumlarda kullanabilmelerine yardımcı olur. Kritik durumlarda iyi düşünme, daha iyi problem çözme, bağımsız ve doğru karar verme becerileri kazanır ve geliştirirler. Satranç çocuklara ayrıca, arkadaşlık, sportmenlik, pes etmeden mücadele etmeyi öğretir.